2012年12月8日 星期六

曲婉婷 Wanting – Drenched 中英文歌詞


Drenched 無法自拔

主唱:曲婉婷 Wanting
作曲:曲婉婷 Wanting
填詞:曲婉婷 Wanting


When minutes become hours 時間一分一秒過去

When days become years    轉眼數年

And I don’t know where you are 我仍不知道你在哪裡?

Color seems so dull without you   因為沒有你,我的世界沒了顏色


*Have we lost our minds? 我們是否曾因愛情而瘋狂?

What have we done? 我們曾擁有哪些過往?

But it all doesn’t seem to matter anymore    但現在看來已不再代表什麼了


When you kissed me on that street,    當你在街上親吻我,我回吻

I kissed you back

You held me in your arms, I held you in mine  你擁我入懷,你已經進入我的心中

You picked me up to lay me down 你帶著我走卻又拋下了我

When I look into your eyes    當我看著你的眼睛

I can hear you cry for a little bit more of you and I  我可以聽見你為了我們而哭泣

I’m drenched in your love 無法自拔 我已沉溺在你的愛中

I’m no longer able to hold it back 我再也回不去了


Is it too late to ask for love? 渴望愛情是否太晚?

Is it wrong to feel right? 感覺對了其實誤判?

When the world is winding down 當世界逐步邁向盡頭

Thoughts of you linger around 徘徊不散 是想你的念頭


4 則留言: